اخذ شهریه مدارس دولتی رفع نشود مجلس ورود می‌کند-راهبرد معاصر

اخذ شهریه مدارس دولتی رفع نشود مجلس ورود می‌کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دریافت شهریه از سوی مدیران مدارس دولتی از والدین خلاف قانون است، گفت: اگر مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع رسیدگی نکنند، مجلس از بعد نظارتی به این موضوع ورود خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 27
کد خبر: ۲۵۵۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از درخواست مدیران برخی از مدارس دولتی از والدین دانش‌آموزان برای دریافت شهریه جهت ثبت‌نام، گفت: در حال حاضر در بسیاری از مدارس الزاماً برای ثبت نام وجوهی اخذ می‌شود این در حالی است که قانون اساسی، آموزش و پرورش را رایگان کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دریافت هرگونه شهریه اجباری از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف قانون است، اظهار کرد: طبق اصل 30 قانون اساسی، تحصیل دانش‌آموزان تا دوره متوسطه رایگان است، یعنی دولت موظف است تا دوره متوسطه امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به‌صورت رایگان تأمین کند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در مناطق محروم و در شهر‌ها و روستا‌ها از لحاظ اقتصادی در شرایط چندان مناسبی برای پرداخت شهریه نیستند، تصریح کرد: تحت فشار قرار دادن والدین برای دریافت شهریه کار عادلانه‌ای نیست.

 

فیاضی با بیان اینکه برخی از مسئولان این مدارس عنوان می‌کنند که دریافت هزینه تحصیل از اولیای دانش‌آموزان اجباری نیست، اظهار داشت: اینکه برخی از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان هزینه پرداخت کنند و برخی دیگر هیچ هزینه‌ای پرداخت نکنند این هم بی عدالتی است.

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش و نهادهای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند، گفت: اگر مسئولان آموزش و پرورش به این موضوع رسیدگی نکنند، مجلس از بعد نظارتی به این موضوع ورود خواهد کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده